Iedereen maakt wel eens graag een mopje op het werk of lacht met stoten die een collega uithaalt. Zo zijn we als nieuweling allemaal wel eens achter een voorwerp gestuurd dat helemaal niet blijkt te bestaan, tot hilariteit van de collega's alom wanneer je je suf blijft zoeken. Onschuldige mopjes moeten kunnen, maar de grens tussen plagen en pesten is heel fijn, en voor je het weet is de lijn helemaal niet meer in zicht.
Wat is een leuk mopje? Wanneer mag je lachen met iets?
Maar ook: waar ligt de grens? Wat voor mij grappig is, is dit voor de ander ook grappig?
Wanneer wordt plagen, pesten? En wanneer moet je als individu, collega of bedrijf actie ondernemen?
Deze vragen stelde onze klant Villeroy & Boch zich ook en vroeg aan Novare om een pro-actief traject uit te werken rond de thema's '(interculturele) communicatie', 'respect' en 'pesten op het werk'. In verscheidende interactieve workshops gaan we met de werknemers en leidinggevenden aan de slag met als einddoel een aangename werksfeer voor iedereen te creëren. Niet door met het vingertje te wijzen, maar wel op een leuke sensibiliserende manier werken we met alle deelnemers aan een innovatief Villeroy & Boch van de toekomst.